zondag 15 november 2009

Voorbereidingen voor Goudse vazen, project schilderen op keramiek














Voor dit project worden vazen gedraaid door keramisten die verbonden zijn aan de keramiekopleiding SBB in Gouda. Deze opleiding heeft in samenwerking met het museum Gouda aan 20 kunstenaars gevraagd om ieder 2 vazen te beschilderen. De resultaten hiervan worden van 19 maart t/m 29 mei getoond in het museum.

Na een aantal proeven te hebben gemaakt en bekeken heb ik besloten dat ik 1 vaas in de slibtechniek ga beschilderen en de ander in de ook voorgestelde plateelschildertechniek. (zoals Delftsblauw) Beide in blauw en wit met uitsparingen en reliƫf.
Blauw is een kleur die maar af en toe voorkomt in mijn werk; bijvoorbeeld, na een reis naar India, waarna ik in 2004 een serie aquareltekeningen maakte in Indigo blauw.
Of in de periode dat ik in het EKWC (1998-1999) werkte. Waar ik 2 beelden en een aantal kralen van een blauw slibglazuur voorzag.

Geen opmerkingen: