dinsdag 24 november 2009

Project Goudse vazen




Gisteren heb ik mijn 2 vazen achtergelaten om te worden voorzien van een transparante glanzende glazuurlaag.
1 vaas heb ik bewerkt met de "slib"techniek; schilderen met vloeibare gekleurde klei die zo dik aangebracht kan worden dat er reliƫf ontstaat. Dit wordt aangebracht op een "leerharde" ongebakken vorm.
De andere is bewerkt met de "plateel" techniek, waarbij met een onderglazuur wordt geschilderd op een biscuit (is op lage temperatuur) gebakken vorm. Daarbij heb ik, omdat ik toch een verschil in oppervlak wil bereiken, geschilderd met een was die er voor zorgt dat het glimmende glazuur niet pakt op die geschilderde vlakken.

2 opmerkingen:

Rabarber zei

Helder verhaal en overzicht van de vazen.Dorian

Unknown zei

Erg mooi. Prijs? Gegevens hoogte vaas enz.?