maandag 26 april 2010

Vorige week op de terugweg in de trein, na het atelierbezoek aan Marjolijn van den Assem vond ik deze tekst:

Door Shih-t'ao 1641-1717, uit "Hills and Streams"

..."Well, then, fifty years ago I was not yet born out of the hills and streams. Nor do I intend to neglect them and let them hide away there secrets. The hills and streams have appointed me to speak for them. They are in me and I am in them. I search out the extraordinary peaks and put them on paper. We meet and comprehend one another in spirit."...

en in hetzelfde boek een begrip "vibrant energy with haphazardness. This is so not to be explained"

Voor mij perfect aansluitend op onze gesprekken die maandag en haar werk ( vooral de "waterwerken") en mijn eigen uitgangspunten voor het maken van een werk.

Geen opmerkingen: